Přeskočit na hlavní obsah
Nejvyšší správní soud logo
  • O soudu
    • Obecné informace
    • Rozvrh práce
    • Organizace soudu
    • Soudci
    • Výkon soudnictví
    • Historie a budova soudu
    • Mezinárodní spolupráce
  • Aktuálně
    • Tiskové zprávy
    • Stalo se
  • Rozhodovací činnost
    • Průvodce řízením
    • Úřední deska
    • Rozhodnutí správních soudů
    • Informace o řízení
    • Sbírka rozhodnutí
    • Předběžné otázky
    • Řízení před Ústavním soudem
    • Rozšířený senát
    • Statistiky
  • Informace pro veřejnost
    • Poskytování informací
    • Otevřená data k soudní činnosti
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Oznámení (Whistleblowing)
    • Veřejné zakázky
    • Pracovní nabídky
    • Nabídka nepotřebného majetku
  • Kontakty
    • Obecné kontakty
    • Podatelna
    • Tisková mluvčí
    • Pokladna
    • Všechny kontakty
  • A
  • A
  • A
  • CS
  • EN
  • A
  • A
  • A
  • CS
  • EN

Jsi tady:

  1. Úvod
  2. Informace pro veřejnost
  3. Poskytování informací
  4. Poskytnuté informace
  5. Detail

Informace poskytnutá 1. 3. 2021

01.03.2021

Odpovídám tímto na Vaše podání, jež Nejvyšší správní soud obdržel dne 15. února 2021, ve kterém podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím (dále jen „zákon“) žádáte o informace týkající se přístupu občanů se zdravotním postižením k našemu soudu.

Nejprve bych Vám ráda poděkovala za důvěru, s jakou jste se na Nejvyšší správní soud obrátil.

Odpověď na všechny Vaše otázky se Vám pokusím shrnout zde.

Obrátil jste se na Nejvyšší správní soud, jehož kompetence naleznete na www.nssoud.cz.

O Vašich otázkách jsem hovořila s několika vedoucími pracovníky soudu. Nevyšší správní soud nedisponuje pomůckami a prostředky, na které se dotazujete. Všichni mnou oslovení se ale naprosto jednoznačně shodli, že v případě, že by se takto zdravotně postižený na Nejvyšší správní soud obrátil jako účastník řízení, bylo by k němu přistupováno zcela individuálně tak, aby jeho věc byla k jeho spokojenosti vyřízena. (Např. by dostal k dispozici osobu, která by účastníkovi řízení s potřebnými věcmi pomohla, dokumenty bychom zdarma nakopírovali a účastník by si je mohl odnést a přečíst s pomocí svého softwaru, atd.)

Zároveň si nevzpomínali, že by taková situace někdy nastala, čímž odpovídám na Váš poslední dotaz, který se týká jednání v jednací síni. K tomu bych ráda dodala, že Nejvyšší správní soud podle § 109 zákona 150/2002 Sb., soudního řádu správního, „O kasační stížnosti rozhoduje Nejvyšší správní soud zpravidla bez jednání. Považuje-li to za vhodné nebo provádí-li dokazování, nařídí k projednání kasační stížnosti jednání.“ Tudíž na Nejvyšším správním soudu není mnoho veřejných jednání. Tuto citaci uvádím i proto, že část Vašich dotazů se týká přístupu či naváděcích pomůcek k našemu soudu. Takové pomůcky též nemáme.

V závěru mi nezbývá než znovu zopakovat a jednoznačně Vás ujistit, že v případě, pokud by taková situace nastala a účastníkem by byl zrakově postižený občan, příslušná soudní kancelář by situaci řešila v dohodě s takovým občanem tak, aby vše proběhlo k jeho naprosté spokojenosti a aby měl přístup ke všem dokumentům, ke kterým by jako účastník řízení přístup měl mít.

Zpět
  • Poskytování informací
    • Informace dle zákona č. 106/1999 Sb.
    • Poskytnuté informace
  • Otevřená data k soudní činnosti
  • Zásady ochrany osobních údajů
  • Oznámení (Whistleblowing)
  • Veřejné zakázky
  • Pracovní nabídky
  • Nabídka nepotřebného majetku

Mapa webu  |  Prohlášení o přístupnosti  |  Cookies

  • Twitter

Copyright © 2003 - 2025 Nejvyšší správní soud. Všechna práva vyhrazena.